برخی از مواد مانند الیاف معدنی لاپینوس که به عنوان ماده خام استفاده می شود – دارای گواهی زیست محلول هستند و بنابراین سازگار با محیط زیست و برای انسان بی خطر هستند.
روی، مس و سایر مواد از لنت ترمز جلو پراید امکو و لاستیکهای خودرو خارج میشوند و این امر به ویژه در مناطق شهری ناخواسته است.
نگرانی های بهداشت، ایمنی و زیست محیطی در سراسر جهان بیش از پیش اهمیت پیدا می کند، و این شامل مواد خام مورد استفاده در مواد اصطکاکی می شود.
به عنوان مثال، محتوای مس در مواد اصطکاکی در چندین ایالت ایالات متحده به حداکثر 5 درصد در سال 2021 و 0.5 درصد در سال 2025 محدود خواهد شد و تری سولفید آنتیموان در لنت های دیسک خودروهای سواری OE اروپایی مجاز نیست.
در کوتاه مدت، فیلترها یا پمپ های خلاء می توانند کمک کنند. با این حال راه حل طولانی مدت باید کاهش سایش و استفاده از مواد خوش خیم در خود پدها باشد.
تولیدکنندگان دیسک همچنین روی پوششهای بادوام و درمانهای دما یا شیمیایی برای کاهش سایش کار میکنند.
کاهش سایش ترمز و انتشار آلاینده های محیطی
آزبست زمانی به عنوان یک ماده خام استاندارد مورد استفاده قرار می گرفت (شکل 1)، اما اکنون در بیشتر نقاط جهان حذف شده است.
در دهه 1990 با یک فرمول نیمه فلزی برای عملکرد بالاتر و غیرآزبست آلی (NAO) برای صدای کمتر و ترمز نرمتر جایگزین شد.
دو فرمول اصلی اکنون غالب است. فرمول کم فولاد ( LS) بر اساس الیاف فولادی عملکرد بالاتری دارد و در بیشتر اروپا و آمریکای جنوبی استفاده می شود.
مواد اصطکاکی فرمولاسیون NAO کمتر ساینده بر ایالات متحده و خاور دور تسلط دارند. هدف نهایی استفاده از NAO جهانی یا فرمول هیبریدی در سراسر جهان برای ساده سازی تولید و تدارکات در بازار OE است.